Nyårsafton

Nyårsafton var riktigt mysig
Dessutom firade vi ju ettårig förlovning

Det enda man gjorde på dagen var att vänta på kvällen
Så vi myste bara, såg nån film

Kvälen inledde vi med räkor
En riktigt stor räkfrossa
Och såklart vitt vin till
Ohh... Riktigt gott

Sedan placerade jag min man i köket

Middagen blev fläskfilé, klyftpotatis och Sebbes underbara vitvinssås
Ungefär samma mat som vi åt förra året
Det är den bästa maten som finns
Sebbes mat är det bästa jag vet!

Vid 11 ungefär öppnade vi skumpan
1,5l champagne
Och massa underbara jordgubbar
Bara till mig!
Sebbe fick lite han med..

Vid tolvslaget öppnade vi upp balkongdörrarna
Sen stog vi där och skålade i champagne

Jag har nog aldrig sett så mycket fyverkerier
Det smällde överallt
Alla runtomkring sköt raketer
Stora guldglittrande, små som bara låter (som mamma älskar)
Röda, gröna, blåa, vita.. alla färger och former!
Helt fantastiskt!

Sedan kom en raket flygane på marken..
Den stannade precis nedanför våran balkong
Och smällde!
Jag har aldrig blivit så rädd!
Usch, det var verkligen hemskt!

Men det fick inte förstöra våran fina kväll

Skumpan och jordgubbarna försvann
Raketerna tystnade
Ännu en nyårsafton avklarad

Jag älskar dig Sebastian


Kommentarer
Postat av: Tilda

Låter som en väldans trevlig nyårsafton! :)

Postat av: Kim

grattis till 1 års förlovningen!

du får fan lova att jag ska vara tärna på erat bröllop, å sen ska ja supa ner dig så att du ligger å skriker på folk i trappen igen. ;) så att alla är tofflans betjänter. ;) yeeeah right!

2008-01-25 @ 21:55:10
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback