Omega

Dumma blogg.se
Dom äter upp mina inlägg

Igår var vi till Sörens stall och provred hästen som kanske ska flytta in hos oss
Jag har aldrig varit så nervös på evigheter!
Men det är nog förståeligt..
Vi har inte vart i hans stall på närmare 8 år nu..

Mitt hjärta höll på att hoppa ur led när vi körde upp på stallplan
Här är jag uppväxt!
Massa minnen susade förbi i tankarna
Vad mycket man har vart med om egentligen.

Gick upp i hagen för att leta reda på Omega
Hoppade mellan gyttjepölarna och all lera
Dumt att jag inte äger några gummistövlar!

I hagen fanns det förutom Omega 4 andra gammla kändisar
Ettan, "Fjuttan", Georgina och Juni..
De flesta andra har försvunnit iväg på annat håll
Mestadels uppåt..

Charmiga åringar kom nyfiket fram och ville kelas
Eller så trodde dom bara att jag skulle bjuda på godis?

Stallet var sig likt
Bara att dom målat om..
Jag kommer ihåg när där sprudlade av liv
Föl i nästan varje box och äldre hästar i spiltorna
Det var tider det
Minnen..

Sedan var det dags att provrida då
Syrran fick hoppa upp och rida fram
Jag och mamma är för lata för det!

Vilken häst!
Stor o tung!
Ser ut som en Nordis på håll
Men fjäderlätt i handen och drivande
Alldeles underbart!
Tillslut gled jag bara runt och njöt

Så nu får vi se..
Kanske flyttar tjockishästen hit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback