För små pojkar i för stora kläder

Idag var ingen bra dag att vara Tessan på..

Igårkväll så somnade Sebbe tidigt.
Nedra typ! Hur ska jag kunna somna då?
Jag skämms över hur arg jag blir när han somnar innan mig.
Men jag kan inte hjälpa det, jag kan ju inte somna då!
Sen låg jag och sparkade på honom tills jag blev trött
Somnade tillsist och snarkade jag med.

Undrar om det var därför det var en hemsk dag att vakna upp på?

Sebbe hade ingen ro att ligga kvar i sängen och mysa lite med mig.
Som sagt... Nedra typ!
Han flög upp ur sängen och satte sig vid datorn och började leta lägenheter.
(Högst upp på dagens schema stog nämligen lägenhetsvisningar)

Usch o fy!
Ska jag behöva beblanda mig bland folk idag när jag är så ful?
Vad jag än tog på vig och vad jag än försökte..
Så var jag ändå fulast i världen
Ingenting fick mig att bli glad
Sparkade och slog på Sebbe
Måste han vara så perfekt jämt?
Svärmor försökte pigga till mitt humör lite.
Det var inte förän hon berättade om sin garderobsrensning som jag mådde lite bättre.
Hon erbjöd kläder, smink och parfymer.
Vilken flicka smälter inte för det?

Sen bar det iväg!
In i den där lägenheten.
Jag, Sebbe, Svärmor och Svärfar (med tumstocken i högsta hugg)
Vad lätt det var att se sig omkring i den lilla lägenheten på 45m2
(Tillsammans med minst 20 andra människor)
Ja, det var fin! Den vill jag ha!
Sebbe fixar

Sen hamnade vi i Stinsen.
Rea, Rea, Rea, Rea, Rea, Rea, Rea, Rea, Rea.....
Nej, snälla! Inte en till dag med förnedring! Jag är ju pank..

På tunnelbaneperrongen på vägen hem såg jag två barn
För små pojkar i för stora kläder
Har dom stulit broderns kläder tro?
Näe.. Det är den fula klädstilen förståss... USCH!

GE MIG:
Pengar i överflöd till shopping!
Gula kläder!
Jag har förälskat mig helt i alla citrongula kläder i skyltfönstrena
För fönstershopping är allt jag har råd med just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback