Dagen igår

Hur kunde dagen igår bli så händelserik?
Vad i mitt liv gick snett?

Som vanligt fick jag springa till bussen för att inte missa den.
Jag har lessnat på att alltid vänta en kvart på bussen i kylan,
Så jag går en kvart senare hemmifrån...
Smart? Nej, jag tror inte det..

På Jobbet kommer Lena glad i hågen och talar om att vi ska ha på oss dom nya ATG tröjorna
Som jag och Lollo flörtade till oss dagen innan av regionschefen.
Lollo har en large och Lena en medium på sig och Lena langar fram en small till mig.
Vad fasen tänker hon med?
Aja.. Tar det som en komplimang tills jag försöker ta på mig den..

Till min stora förvåning får jag på mig den och den sitter förvånandsvärt bra..
Gissa vem som var mallig resten av dagen?
Stackars Lollo vart "mobbad" för sin large..

Ett rek blev kvar i lådan..
Hur fan kan jag glömma det?
Jag kommer få sparken..


Det var bara till att sätta sig i firmabilen och åka till Norrtälje
för att försöka få med det i deras säck istället.
Firmabilen ja.. En stor skåpbil som vinglar och far över vägen
Jag kände mig som en lastbilschaffis där jag satt flera meter över vägen.
Och fort gick det! Jag hade mindre än en halvtimma på mig dit.
Jag trodde jag skulle köra ihjäl mig

Efter en timma var jag tillbaka på jobbet igen.
Hel och välbehållen.

Liftade med Micke tillbaka till Norrtälje så att jag skulle kunna åka hem till stan.
Fort gick det vill jag lova!
Jag trodde han skulle köra ihjäl mig
Men nu vet jag vem jag ska lifta med om jag har bråttom iaf!

Bussfärd till Danderyd där svärfar var så snäll och hämtade mig.
Han tyckte synd om mig som annars skulle få vänta länge på alla bussar.
Snällt av honom!

Hemma i lugn och ro..
Min underbara karl har städat hela stugan,
Bäddat med nya lakan som han inhandlat (röda med vita hjärtan på),
köpt ett fång rosor till mig som nu står så fint bredvid datorn.
En flaska vin, en stor skål med vindruvor och melon, äpplen i kylen..
Så underbart!

Krypa ihop under täcket och se på film.
Vin och vindruvor..
Kan dagen sluta mer perfekt?
Underbart!

Kommentarer
Postat av: Kim

Gulligt av Sebbe. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback