Dagen idag

Ahhh...
Vad härligt att vakna utan att behöva ha någon tid att passa!
Vi låg en timma på morgonen innan vi klev upp och bara vickade på tårna.
Perfekt start på morgonen!

Sedan klev vi upp och begav oss.
Först till bageriet för att inhandla semlor och sedan hem till Sebbes farmor för att fika.

Det är alltid trevligt att hälsa på hans farmor!
Fast jag vet inte riktigt hur jag ska uppträda i hennes närhet.
Här snackar vi om en väldigt fin dam!

Det vart prat om pengar och lån mest.
Hon hade kikat i tidningar efter en passande lägenhet till oss.
Det vore ju så trevligt om vi bodde i närheten av henne!
För då skulle hon komma upp med nybakade bullar och kakor.

Stackars farmor blev förskräckt!
När vi talade om att det vi var i störst behov av att köpa nu var en ny dubbelsäng
(Luftmadrass i all sin ära.. Men inte för alltid)
Hon tyckte att det var mycket bättre om vi köpte oss en varsin säng.
Det är mycket bekvämare och bättre med en egen säng.
Ja, jösses.. Men trevligt var det!
Och semla är så gott!

Sedan bar det iväg till Kista centrum för att Sebbe skulle lämna in nån datapryl för koll.
(Näe.. Just det.. Jag är inte så intresserad)
Strosade runt i en halvtimma medans den gubben var på lunch.
Aldrig har jag mått så dåligt!
Massa rea på saker jag vill äga!
Och jag som är pank
Nu hade han lunchat klart och min plåga var över!
Bara till att kolla på denna grejjen och åka hem igen.

Väl hemma talar Sebbe om den glada nyheten..
Vi var tvugna att åka tillbaka till Kista en gång till.
Han skulle inhandla nån datorgrejj..
Jösses! En stund till bland alla vackra skor

Tillslut hemma..
Räkor till förrätt, oxfilé till huvudrätt.
Toppat med ett glas rött vin till

GE MIG:
Pengar i överflöd till shopping!
Skor, väskor och solglasögon.

(Ja, jag är faktist tjej)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback