Underbaraste lördagen

Underbaraste dagen på året
Ni skulle vart med

Jag, Sebbe och Adam skulle träffa några av deras polare
Det vankades grillning
Möttes upp allihopa först hos Peter
Den livfulle irälndaren

Sedan började promenaden
Och eftersom att mina skor inte var gjorda för att gå i fick jag skavsår
Så nu är min lilltå ett enda stort köttsår
Inte skönt, inte skönt..
200110-1
Landade på en brygga
Öppnade en cider
Stoppade fötterna i vattnet
Och njöt av den värmande solen


Aldrig har jag mått så bra

Pojkarna grillade korv
Kastade flaskor i vattnet och retade svanar
Boys will be boys

Äntligen hittade Mange hit!
Nu var det dax att göra upp i fotbollen
Jag la ut min filt på sidan av planen och satte mig ner
Vaktade alla ringande mobiler som hamnat på filten
(Tänk telia reklam)
Pojkarna slet ut sig totalt i värmen
Jag satt och njöt med min flaska vin

Sedan knatade vi bort mot en udde som vi skulle tillbringa resten av kvällen på
Jag lånade Sebbes skor så han fick gå i damskor
Stackars min man som gör allt för mig
Älskar honom för det!

Vid sidan av gångvägen hittade vi en moppe
Den stog fastkedjad i ett träd
Inte så länge till..
Pojkarna bar moppen och låset över trädet som dom böjde ner
Sedan slog dom sönder låset med en sten
Glädjen var stor när moppen t.o.m. gick igång
Jubel och lyckorus

Gjorde upp en eld ute på udden
Pojkarna grillade mer korv
Sebbe grillade kött till mig som inte äter korv
Massa folk droppade in
Som max var vi 13 på slutet tror jag

Jag satt mitt i grabbgänget
Snackade sex, sprit och musik
Jag är inte så tjejjig ibland

Underbar stämmning hela kvällen
Underbart sällskap
Vi ses nog igen ska ni se..

Nytt smeknamn har jag att lystna till också
DAMEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback