Trädgårdsmässa

I söndags var vi iväg på mässa
Jag missade bussen.. Men lyckades ta mig fram ändå!

Det var jag, Mamma, Jesus, Jesus mamma och Åsa

Började med fika!
Massa gottis!

Jag och Jesus gick själva
Tanterna gick på eget håll
Tur var väl det..
För vi gjorde massa bus!

Pallade äpple ur en korg
Plockade frukt från träd..
Tokigt!

Jag hade velat ha Hipp Hipp Hurra champagnen!
Men det vart inte så..

Vi fastnade vid poolen med fisk i
Sådanna ska jag ha!
Sen ska jag träna dom till att bli vaktfiskar!
Sen får vi se hur modig du är..

Jag ska bli biodlare!
För nu kan jag massor om det!
Så det så!

På parkeringen där vi böt bilar tjuvade Åsa en tall
Hon hade suttit och pratat om alla söta tallar hela vägen hem
Så nu gick hon och Jesus mamma och plockade en
Åsa var lika lycklig som ett barn som just fått godis
Ganska så sött faktist..

Hem o sova..
Sova tidigt..
Sakna Sebbe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback