Långfredagen

Det har varit en låång dag
Men riktigt rolig!

Klev upp halv 7 och gjorde mig iordning
Halv 9 skulle jag börja mitt barnvaktspass

Det första Tyra gör är att ta tag i mig och dra in mig på hennes rum
Sedan stänger hon dörren
Det ska bara vara hon och jag som ska leka
Fia fick inte vara med

Lekte med hennes djur o klossar
Alla djuren dog

Gick ut en stund..
Hade tänkt att mata ankorna
Men alla butiker var stängda så ankorna fick inget bröd
Tyra somnade och sov en halvtimma ungefär
Sen var hon fit for fight igen!

Käkade lunch på Mc Donalds
Hamburgare, morötter och juice
SMASKENS
Och aldrig har jag sett ett barn bli lyckligare för en leksak
(Ni vet.. Dom där värdelösa från Happy Meal)
Hon var super lycklig!
Sprang runt och skröt hela dagen sen
"Jag har fått en Mumin, jag har fått en Mumin"

När hon lekte i kuddhörnan på Donken haglade det utanför
Tur att vi var inomhus då iaf
Var tvungen att springa ut och täcka över vagnen

Hälsade på Tyras pappa på jobbet
Och min mamma såklart
Hon var ju tvungen att skryta med sin Mumin!

Gick ut och kikade på trädgårdsprylarna
Mamma ringde och ville bjuda på fika
VILKET LYX
Festis och bulle till lillpyret
Så nöjd o glad hon blev

Skyndade hem för att hinna klart med hennes pappas påskpresent
Men han hann hem före..
TYPISKT!

Jag begav mig iväg..
Hämtade upp min man och åkte hemåt
Nu ska vi krypa ner och se på film..
MYSIGT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback